SAFETY 360°
Twój zwierzak jest również członkiem rodziny, więc powinien być otoczony najlepszą opieką, aby zapewnić mu bezpieczeństwo podczas podróży. Jednocześnie inni pasażerowie również będą bezpieczni, ponieważ latający pies stwarza wysokie ryzyko w wypadku samochodowym.
Dlatego VarioCage przeszedł rygorystyczne testy zderzeniowe w szwedzkich instytutach badawczych RISE, gdzie spełnił wysokie kryteria i otrzymał certyfikat. Testy te pokazują, czy klatki są wystarczająco wytrzymałe i trwałe, aby wchłonąć uderzenie kolizji bez pęknięcia lub otwarcia, a tym samym uniknąć późniejszych obrażeń zwierząt lub pasażerów. Klatki Variocage spełniają wszystkie te wymagania. Dzięki solidnej konstrukcji klatka może wytrzymać potężne uderzenie ze wszystkich kierunków - nazywamy to Safety 360°.
W porównaniu z konkurencją mamy najwyższy poziom testów zderzeniowych
Dlaczego twierdzimy jednak, że jesteśmy jedyni na naszym rynku z przetestowanymi zderzeniowo i tym samym najbezpieczniejszymi produktami? Ponieważ nasze produkty są testowane przy użyciu odpowiedniej metodologii testów zderzeniowych. Specjalnie dla klatek VarioCage wybrano metodę z ruchomą platformą obejmującą tył samochodu, a także tylne siedzenia. W teście biorą udział zarówno ludzkie, jak i psie manekiny. Ten test uwzględnia niezaprzeczalne fakty, którymi są:
1) Tylna część auta deformuje się przy wypadku.
Jest to element pasywnego bezpieczeństwa samochodu, dzięki czemu w przypadku kolizji nie dochodzi do natychmiastowego transferu energii, co pozwala uniknąć obrażeń pasażerów samochodu. Przestrzeń bagażnika samochodu kurczy się podczas zderzenia, więc nie jest dobrym pomysłem wybór klatki, która się:
- ROZTRZASKUJE ⇒ tworzy latające fragmenty lub ostre krawędzie, a tym samym zagraża życiu załogi w samochodzie;
- NIE DEFORMUJE ⇒ jest wykonana z bardzo wytrzymałego materiału i jeśli tył samochodu ulegnie deformacji, klatka zostanie wepchnięta na tylne siedzenia, zagrażając życiu pasażerów samochodu.
2) Oczka mocujące klatkę w bagażniku nie utrzymają jej na miejscu w razie wypadku.
W przypadku zderzenia przy prędkości 50 km/h, gdy w klatce przewożone są dwa psy średniej wielkości, siatka w bagażniku nie zapewnia nawet 10% niezbędnej wytrzymałości - siatka zrywa się, w zasadzie tak, jakby jej nie było. Tylne siedzenia zapewniają wsparcie, a nie uchwyt mocujący klatkę. Główną funkcją uchwytu w bagażniku jest utrzymanie klatki na miejscu podczas jazdy. Nie ma więc sensu angażować się w testy zderzeniowe, w których klatka jest mocowana na platformie testowej do „profesjonalnych” uchwytów, których nie ma w bagażnikach samochodów.
Jest więcej producentów, którzy mają klatki z testami zderzeniowymi ALE..
Zastanów się więc, dlaczego inne klatki są testowane na platformie, na przykład przykręcone do „profesjonalnych” uchwytów, których nie znajdziesz w samochodzie osobowym, ale masz używać tej klatki w samochodzie osobowym. Test ten wykazuje raczej wytrzymałość w punktach mocowania. Klatka nadal otrzymuje certyfikat testu zderzeniowego, mimo że nie powinna być używana do tego celu. Test ma na celu odzwierciedlenie rzeczywistego zastosowania w przyszłości. Tylko kilku producentów na świecie przechodzi bardziej rygorystyczną metodologię (tak jak w przypadku VarioCage). Problemem jest odpryskujący materiał (który może skaleczyć psa i załogę), niepożądane otwieranie drzwiczek, zbyt twardy materiał itp.
Ta metoda testowania może być poprawna, ale dla innych typów klatek. W ten sposób testujemy MultiCage, czyli klatkę do vanów. Tutaj trzeba wziąć pod uwagę, że klatka nie jest podparta na tylnych siedzeniach i jest przymocowana do uchwytów, które już są odporne na większe obciążenia i można je znaleźć w samochodach dostawczych.
Na filmiku poniżej można zobaczyć porównanie zwykłej klatki z klatką VarioCage w symulacji możliwych rodzajów wypadków samochodowych.
Na filmiku widać (i chcielibyśmy to podkreślić), że dzięki teleskopowym prętom i strefom zgniotu klatka Variocage nie zapada się do środka podczas uderzeń, pręty nie pękają, tylko zatrzaskują się na sobie. Zapobiega to ostrym krawędziom lub fragmentom, które mogłyby skaleczyć zwierzę w środku. Jednocześnie anatomiczny kształt klatki zapobiega uderzaniu głową o klatkę przez pasażerów siedzących z tyłu lub uszkodzeniu kręgosłupa przez tylne siedzenia.
Tutaj proszę obejrzeć filmiki z testów zderzeniowych.
Nie tylko nasze klatki mają certyfikaty testów zderzeniowych, niżej pokażemy parę z innych produktów.
CARE2
Skrzynie transportowe Care2, które są mocowane pasem do fotelika samochodowego, są również certyfikowane w testach zderzeniowych. Możesz obejrzeć film poniżej. Na produktach MIM Safe można polegać. Chronią one nie tylko zwierzęta, ale także całą załogę samochodu.
VARRIOBARIER HEADREST
MULTICAGE